Förlåt..

Förlåt! Jag har inte skrivit på evigheter!
Jag blev riktigt sjuk! Har varit hos doktorn nu som säger att båda trumhinnorna är infekterade. Han har skrivit ut antibiotika så nu hoppas vi att han gjort rätt så att jag blir frisk FÖR FAN!

I Melbourne gjorde jag inte så jättemycket där var jag mest sjuk..
Tog mig till stranden, the art gallery, Hanging Rock festival och hälsade på Prues moster. Åt sill-lunch på svenska kyrkan, gick på IKEA och åt köttbullar, gick till the Pancake Parlour och åt pannkakor och hängde med Prue och hennes kompisar.

Prue är en helt fantastisk människa! Man slutar aldrig bli förvånad över hur otroligt vänliga folket är här!

Efter Melli åkte vi till Prues mamma och pappa som har en fårfarm. De har ca 20.000 får, så det är inget litet ställe! Efter som att jag inte mådde bra så fick jag bara en liten rundtur. Jag fick se var de klipper fåren och hur de sorterar ullen. Sen så fick jag se deras utställningsfår, som de tävlar med. De tävlar om vilket får som har den bästa ullen.

Prues mamma är sjuksköterska så hon tog hand om mig! Låg mest i sängen den helgen. Fårtävlingen blev inställd, så det kanske var lite tur i oturen..

Hos Prues föräldrar träffade jag Lou, Janes dotter. Vi åkte tillsammans till Sydney och har nu bott hos Lous gudmor i VÄÄRSTA lyxssviten! 15e våningen, mitt i stan, panorama fönster i 3 riktningar. Ska verkligen försöka lägga upp bilder.

Lou åkte till Brisbane idag men jag ska stanna tills på måndag för då ska jag åka på surfläger :D Det är 5 dagar och startar i Sydney och avslutas i Byron Bay! Jag ser fram emot det såå mycket!

Igår gick jag och Lou på Sydney Art Gallery och kollade på en utställning med Picasso. Det var ju kul att se och så, men ärligt talat så tilltalar mig inte hans konst någonting över huvud taget. Tycker att den är ful.. Den enda tavlan jag skulle stå ut med att ha hemma på väggen var Portrait de Dora Maar, den hade fantastiska färger!
Blir så mycket mer imponerad av typ 5x5 meters tavlor som är så noggrant målade och naturtrogna att man tror att det är ett foto! Då har man fan skills! Tyckte också om Aboriginernas konst. Den var lugn och behaglig att titta på.

Eter vi varit på konstgalleriet gick Lou och jag på stan! Det var mycket trevligt:) Vi gick i alla möjliga och omöjligt affärer och fikade på The Cupcake Bakery! GOTT!
Jag hittade en skjorta som jag verkligen gillade, den var lite dyr.. Men jag tror jag ska gå tillbaka och köpa den.. Det är nämligen så att Jane kanske kan fixa jobb åt mig på den lokala puben där hon bor!! Då kan jag dryga ut reskassan lite :D

Igår kväll var jag på Operahuset och såg Figaros Bröllop. Det var fantastiskt! De hade moderniserat den och hade en mycket humoristisk inriktning, så man fick sig några goda skratt!

Ikväll ska jag och Penny äta middag på Café Svensson, så jag ska få visa vad vi Svenskar äter. Ska bli kul:) Fram tills dess ska jag ligga och vila och titta på min fantastiska utsikt!

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0