Byron Bay, party, ormar och söta tanter

Hej!

Har det bra här i lilla, lilla Byron Bay! Mitt hostel är så mysigt! Personalen är jättetrevliga och de kommet till och med ihåg vad jag heter och hälsar varje gång jag kommer in:)
I övrigt är Byron fullt av surfare och "New Age" människor med tovigt hår. Det är ju väldigt turistigt också med massor av dyra klädaffärer.

På mitt rum bor det ett Danskt par som jag umgåtts med. De är också jättetrevliga! Det bor också ett franskt par hos oss. De säger inte så mycket. Förmodligen för att de inte kan ;)
På dagarna ligger jag mest på stranden och latar mig, när vädret tillåter.. Halva dagen består oftast i spöregn och andra halvan i uppehåll och strålande sol.. Vädret här nere alltså!

Idag har jag varit på utflykt till Parkway Drive. Ett band som Björn gillar kommer där ifrån och han ville att jag skulle ta en bild. Enligt Björn låg gatan i Byron Bay. I praktiken låg gatan 1,5 timme utanför Byron Bay.. "Fuck my life" tänkte jag och sedan gav jag mig ut i regnet. Blev en skön promenad på typ 13km. Hehe.. Hade med mig en dubbelmacka och fick mina kort i alla fall, så jag är nöjd. Ni kan se dem på FB!
På vägen såg jag en kolsvart orm som låg och mediterade i gräset. Ska kolla upp va det var för orm.. Vore så fett om det var en av de 10 giftigaste i världen.. I så fall var jag bara 1 meter i från den! Lägger upp ett kort på den med :)

I förr går var jag ute och festade med Danskarna, Fransmännen och en del av folket från min surfgrupp. Det var skitkul! Hade på mig min nya klänning som jag hade köpt, så jag kände mig lite extra fin!
Det roligaste var att jag och det Danska paret drack exakt lika mycket och samma saker. Jag och Stephanie klarade oss bra, men Daniel blev så jävla bakis! Han va helt förstörd! Haha! Män, vilka veklingar!

Dagen efter låg vi bara på stranden och jobbade på brännan. Är fortfarande ganska blek.. Håller mig oftast undan från solen om jag kan. Blir ju så jäkla lätt bränd! Nu kommer ju mamma snart och hon blir ju brun på 1 timme, så nu får jag ju fan lägga i en ny växel!
Minns när jag och Sofie hade varit i Grekland i 2v. På Arlanda när mamma mötte mig insåg jag att hon var brunare än mig.. Det får inte hända igen!

I söndags skulle jag försöka mig på att laga Sofies korvsås och pasta! I den ska man ha salami, crème fraîche och lök. Jag hittade salami men inte crème fraîche. Jag tog cream cheese istället och tänkte att det skulle vara samma sak, det låter ju ganska likt. Det var det inte. Cream cheese är typ hårt.. Nästan lika hårt som fetaost. Fick panik. Tänkte att jag skulle äta en pizza istället men sen så tänkte jag att jag skulle försöka i alla fall..
Cream cheesen smälte ganska bra och sen så freestylade jag och hade i lite vatten för att såsa till det lite. Lök gillar jag inte så jag tog hackad tomat istället. Det blev så jävla gott! Är så nöjd med mig själv!
Ikväll blir det dock BBQ på mitt hostel. Nice! Det är inte meningen att jag ska stå i köket.. Det är inte min grej.

Linserna som jag beställde kom inte:(
Tanterna hos optikern var heelt i från sig. När jag försökte lugna dem genom att säga att det var lugnt för att jag återanvände mina endagslinser, blev det för mycket för dem. De gav mig massa gratis provlinser och ringde till en optiker i närheten av där jag ska bo i Brisbane och såg till att de beställde dem. Nu har jag linser för 3v typ.. XD Man kan ju inte annat än att älska små tanter!

Imorgon drar jag vidare till Sam och Lou i Brisbane! Har köpt vin och Ballerinakakor till dem:) Bussen går kl 8.55 och är framme 11.20. Tar ca 3,5 timmar, för det är en timmes tidsskillnad. Idiotiskt att ha olika tid i samma land!!

Saknar er!

Kramar <3


Kommentarer
Postat av: Eva Mamma Medin

Vad du verkar ha det bra. Allt skulle jag vilja vara med om utom ormen! Och köket är visst din plats. När du kommer hem blir det laga mat, det förstår jag nu!!!Fråga: Vilken vattentemp är det?

2012-03-21 @ 19:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0