Whitsundays <3

Hej!

Här kommer uppdateringen från min underbara Whitsundays-segling!

Den 26/5 samlades vi för att få åka ut på våran segling! Vädret var heelt åt helvete med regn och blåst! Vi blev över en timme sena med att komma iväg, men när vi väl kom iväg så blev det åka av!
Båten var en trimaran med plats för 25 passagerare.
Tyskarna och Italienskorna blev jättesjösjuka.. Hehe.. Sjön var hög, så till och med jag blev faktiskt lite sjösjuk. Jag hade dock vett nog att sitta uppe på däck, fast det var kallt och regnigt, och kolla mot horisonten.. De som gjorde som jag klarade sig mycket bättre :)
När vi äntligen kom fram till vårt första stopp så fick vi spagetti med köttfärssås och vitlöksbröd till middag! GOTT! Vi va alla vrålhungriga. Somliga för att de tömt magsäcken och andra var bara jävligt hungriga över lag ;) Vi satt uppe sent och hade det väldigt trevligt. Träffade två jättetrevliga tjejer från Wales, Rih och Fran! Vi hade skitkul hela resan:)
Vi va lixom alla ganska besvikna över vädret, då vi alla hade betalat massor för resan och absolut inte skulle ha råd att göra om det igen. Dagen efter skulle vi åka till den berömda Whitehaven Beach och den ville vi ju se i solsken!

Dagen där på vaknade jag tidigt, utan baksmälla (tack) och gick upp på däck för att kolla statusen på vädret. Tror ni inte att det är varmt och strålande sol med enstaka moln?! Fantastiskt! Det var fortfarande blåsigt, men vad kan man förvänta sig när man är på sjön ey?
Eften frukosten begav vi oss till Whitehaven Beach! Whitehaven Beach är bland det vackraste jag sett! Jag har lagt upp kort på FB men de gör den lixom inte rättvisa.. Det går inte att fånga hur vacker Whitehaven Beach är på bild helt enkelt!
Vid första anblicken tror man att det är sand, men det är det inte, det är något som kallas silica.. Har inte hittat någon bra översättning på vad det är..

Vi stannade några timmar på Whitehaven Beach och sedan kom de och plockade upp oss med samma lilla gummibåt som de släppte av oss med. När vi kom tillbaka väntade en jättegod pastasallad till lunch och vi var alla hungriga som vargar igen!
Efter lunchen seglade vi till vårt första snorklingsställe. Snorklingen var helt okej, men den gick ju inte att jämföra med den uppe i Cairns. Efter att vi hade plaskat runt ett tag gick vi upp och fick te och kakor och spenderade resten av dagen med att sola i näten mellan "pontonerna" och skrovet. Riktigt nice:) På kvällen blev det stek till middag och väldigt mycket vin. Vi hade så kul!

På båten var det en salig blandning av nationaliteter! Engelsmän, Walesare, Irländare, Tyskar, Schweizare, Österrikare, Italienare, Israeler och jag från Sverige!

Schweizaren visade sig senare vara halvsvensk! Jättekul! Han pratade förvånansvärt bra svenska för att bara varit i Sverige på somrarna för att hälsa på mormor! Han gillade Svensk rap och undrade om jag hade några tips. Tipsade om Snook och Petter, tror han blev nöjd;)

Sista dagen hade vi också strålande sol, men inte ett enda moln! Vi åkte till snorklingsställe nummer två och där efter kollade vi på grottmålningar från Aboriginernas tid. Efter det vände båten hemåt igen och vi låg och solade järnet med te och kakor! Man svalt inte ihjäl på den här resan som ni säkert förstår ;)
Vi hade fått ett abonnerat bord på en pub när vi kom tillbaka till Airlie Beach och fick gratis kannor med öl och billigare mat.. en mycket trevlig kväll det med!

Nu ska jag stanna här i Airlie Beach tills den 7/6 sen beger jag mig vidare! Vi hörs!

xxx


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint! Ha det bäst!

2012-06-04 @ 19:25:44
Postat av: Carina

Härligt att få ett livstecken från dig! =) Dina inlägg riktigt trevliga och roliga att läsa. Sköt om dig!! Kram

2012-06-05 @ 14:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0