MAT

Jo, det är så att jag har tänkt lite.. Jag har tänkt på de sakerna som jag så gärna skulle vilja äta när jag kommer hem till Sverige igen.. Saknaden efter dem är BRUTAL!

Här kommer beställningen, mina fina

•Rökt lax
•Gravad lax
•Mammas Laxssoppa
•Ugnsbakad lax med romsås
•Spagetti med kall laxssås
•Smörgåstårta (utan leverpastej, kanske med lax istället?)
•Sill
•Potatis
•Gräddfil
•Gräslök
•Kötbullar
•Prinskorv
•Mormors svampstuvning
•Ägghalva med majonäs och räka
•Räkor
•Kräftor
•Korv med bröd och stark senap
•Ravioli
•Fil och flingor
•Blåbär och mjölk
•Mammas bröd (de där små bullarna)
•Knäckebröd
•Baguette
•Daimglass
•Kanelbulle
•Jordgubbstårta (den vanliga)
•Carinas vita chokladkaka med jordgubbar och glass
•Chokladkladdkaka med grädde
•Jordgubbar och glass
•Lösgodis
•Lakrits
•OLW eller Estrella-chips (inte dill)

Nej, nu måste jag gå! Nudlarna kallnar!

Saknar er <3

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0