Hej igen! Jag är inte död!

Heej!

Här kommer äntligen en uppdatering! Förlåt att det tagit sån jäkla tid! Skrev ett jättelångt inlägg som bara försvann när jag skulle lägga upp det. LACK blev jag då och efter det har jag helt enkelt varit för lat.. Nu blir det andra bullar!

Jag har det fortfarande mycket bra men det har känts lite tomt sen mamma åkte!

Innan mamma åkte han vi med ytterligare en tripp till Barriärrevet och ett Bungy-Jump!

Dagen på Barriärrevet var, precis som förra gången, helt fantastisk! Denna gången såg jag två hajar och en stingrocka förutom alla Hitta Nemo karaktärerna :) Hajarna var superlata. De låg bara på botten och chillade.

Bungy-Jumpet var också helt fantastiskt! Kan dock meddela att jag inte hade en jävla aning om vad jag gav mig in på! Allt jag koncentrerade mig på var att få mamma att göra det tänkte inte en tanke på att jag också borde förbereda mig mentalt på ett 50m fritt fall.. Det slog mig i trappan på vägen upp att jag inte var förberedd what so ever! PANIK! Kunde inte säga något till mamma. Då skulle hela operationen fallera! Jag höll masken och snackade om hur lätt det skulle vara och hur härligt det skulle kännas!
Vi hade kommit överens om att mamma skulle hoppa först så att hon inte hade någon återvändo. Mamma körde järnet och slängde sig ut utan att tveka! Vilken jävla powerwoman!
Nu var det ju plötsligt min tur.. Med hjärtat i halsgropen blev jag fastsatt i linan och ledd ut på hoppavsatsen. Försökte att inte titta ner, men det är ju i princip omöjligt. Jag var ju tvungen att göra det, så jag tog mig samman, räknade till tre och hoppade!
Att falla fritt är en helg sjuk känsla! Man tror att man ska dö tills man känner att linan tar, då blir det bara roligt. Det var bland det dästa jag upplevt!

Dagarna efter chillade vi mest vid lagunen eller åkte till närliggande stränder.

Efter mamma åkte låg jag mest solade och kollade på film med folket på mitt hostel. 50% av alla som bodde på hostelet var Skottar! Vi hade så sjukt roligt!

Från Cairns åkte jag vidare till Townsville och efter det till Charters Towers. I Charters Towers bodde jag hos en kompis till Jane igen som heter Chris. Hon var pensionär, så hon hade mycket tid att tillbringa med mig. Vi hade det så himla mysigt! Vi fick lixom in våra små rutiner tillsammans och hade det hur bra som helst! Hon visade mig runt till stadens olika sevärdheter.
C.T. är en gammal gruvstad som växte upp under guldruschen, så första dagen åkte vi såklart och vaskade guld! Jag hittade en liiiiten "nugget" som Chris kallade det. Mycket stolt!

Sista dagen på min vistelse åkte vi till en stor boskaps station som hennes man jobbade på. Jag fick hjälpa till när de märkte, klippte svansen, vaccinerade och insektsbesprutade kossorna. Det var en riktigt rolig dag!

Just nu befinner jag mig i Airlie Beach. Vädret är sådär, men jag hoppas att det blir bättre snart så att jag kan jobba på brännan!

xxx


Kommentarer
Postat av: Maria

Nä, det är väl tur att du lever......... Har tittat på ditt hopp flera gången på FB, ser härligt ut och jätteproffsigt! Ha det fortsatt bra!

2012-06-04 @ 19:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0