Skit Noosa & Hej då Aussie <3

Hej! Sorry att det tagit sådan tid att uppdatera! Något har varit vajsing med bloggen, för jag har inte kommit åt den! Efter fantastiska Fraser Island åkte jag vidare till Noosa för att göra min kajakutflyckt. Det va de 3 absolut sämsta dagarna under resan! Till att börja med så var det inte kajaker, det var kanoter.. Feeett B! Sen så spöregnade det i 3 dagar i sträck. Vi var en grupp på 6 personer varav 3 var Danskar och 2 var Tyskar och så jag, såklart. Jag hamnade i samma kanot som Tyskarna, såklart.. Det var en tjej och en kille. Killen var sjukt flummig, typ pundar-flummig, knarkare lixom. Tjejen var trevlig, men gjorde inte ett piss. Tog knappt ett enda riktigt paddeltag under hela utflykten. Första dagen så paddlade uppströms med Noosafloden. Det hade säkert varit vackert och så om det inte var för att det spöregnade och blåste. Andra dagen skulle vi paddla nedströms med floden, men då hade Danskarna och pundartysken fått nog och stannade hemma. Jag var alltså ensam i kanoten med tyskan som inte paddlade.. Kuuul.. Jag fick praktiskt taget paddla helt själv i spöregn och motvind, medan hon satt och doppade paddeln i vattnet var 10e minut typ.. Mjölksyra delux! Arg som ett bi var jag, men jag sa inget.. Att tälta har jag inga problem med. Inte ens när det regnar.. Tack och lov så hade jag ett eget tält och slapp sova med någon tyskjävel! Sista dagen så skulle min buss till Brisbane gå kl 15.00. Personalen berättade första dagen att de körde 3 turer per dag ut till Greyhoundstationen. 10.00, 13.00 eller 15.00. Jag sa att jag tänkte ta 13.00 turen och tänkte att 2 timmars väntan inte var så farligt. På morgonen låter de mig veta att 13.00 bussen är inställd för att ingen vill åka med den och att jag skulle behöva ta 10.00 bussen. Tack! Det innebar 5 timmars väntande, i spöregn, vid Grayhoundstationen.. När jag hade suttit av 3,5 timmar av dem, alltså 13.30, glider bussenjäveln från lägret upp med några som skulle med 15.00 bussen, precis som jag. Föraren såg mig och jag dödade honom ca 15 gånger med blicken.. Vilket jävla k**huvud! Noosa var utan tvekan den sämsta upplevelsen jag haft i Australien. Brisbane vägde upp allt sammans förstås! Helen och jag och hennes nya inneboende Tia hade jätteroligt som alltid! Älskar verkligen Brisbane! Helen, Helens syster Alison med pojkvän och jag åkte till Helens och Alisons farföräldrar som har en opalgruva i Lightning Ridge. Vi stannade där i 3 nätter. Vi fick gå ner i gruvan och testa på hur det var att leta efter opaler. Det var skithäftigt! Vi badade också i varma källor och blev ompysslade av Helens farmor, med god mat och kakor osv osv . Det var riktigt nice! Väl tillbaka i Brisbane gick vi ut och kollade på typ årets största rugbyderby mellan NSW och QLD. Hela stan var verkligen på fötter! Alla var ute :) Fantastisk känsla! QLD vann 7e gången i rad.. De sista dagarna i Australien spenderade jag med Helen, Rob och Tia. Vi gick ut på kvällarna, vi åt köttbullar på IKEA och gick på bio på dagarna eller låg bara i soffan och kollade på film :) Helen körde mig till flygplatsen den 9e och sen åkte jag Fiji. Vi var båda jättedeppiga sista dagen och jag önskar att jag kunde ha stannat längre!! Har haft det så fantastiskt bra och kul i Australien, så det kändes väldigt sorgligt när jag åkte! Nu sitter jag i min säng på mitt nya Hostel på Fiji! Det är vaaaarmt och fuktigt :) Den 12e åker jag på en 12 dagars, all inclusive, Island Hopping ;) Ni får en fet uppdatering när jag kommer tillbaka! Ta hand om er! XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0