Rätt ska vara rätt!

Hej!

Har hört att folk inte kan kommentera inläggen. Jag vet inte varför det är så.. Jag har i alla fall inte blockerat någon, Maria ;) Kanske att det kan ha att göra med att jag skriver från telefonen nu?
Vill ni väldans gärna kommentera får jag försöka skriva från en dator igen eller nått.

Tänkte iaf berätta sjukaste grejen! Ville inte skriva om det innan för att oroa i onödan, men nu när det har löst sig ska jag berätta!

När jag hade varit i Sydney i typ en vecka skulle jag ta ut 100$ från en bankomat.
Killen framför mig i kön verkade ha något problem med att få ut sina pengar. Antog att det var hans kort som det var fel på.
När det var min tur att ta ut pengar krånglade det även för mig, fick något error-meddelande. Tänkte väl inte så mycket på det, det var ju uppenbarligen fel på bankomaten!
Jag gick till en annan bankomat och fick ut mima 100$ (ca 735kr).
När jag senare kollade mitt konto så insåg jag att de hade dragit pengarna 2ggr! SUR blev jag då.. Inte för att det var så extremt mycket pengar men mer för att jag kände mig lurad lixom!

Efter som att alla dagar är som lördagar för mig så var det ju inte så svårt för mig att glida in på ett av bankens kontor och be att få tillbaka pengarna som de stulit.
Tror ni att jag fick någon hjälp eller? Knappast! De sa att de inte kunde göra något för att det var ett utländskt konto, vilket jag iof kan förstå.. Jag menade dock på att de måste kunna ta ansvar för sin bankomat oavsett vem som använder den.
De hänvisade mig bara till min bank hemma och mamma fick reda på att jag kunde chatta med dem typ.
Det gjorde jag och fick reda på att för att jag skulle få tillbaka mina pengar skulle jag behöva fylla i en blankett och skicka till dem.
FUCK YOU, tänkte jag och informerade dem om att jag inte skulle skicka in någon blankett utan att de istället kunde ta tillbaka mina pengar och sätta in dem på mitt konto igen.

Nu har pengarna glidit in på kontot igen, inklusive avgiften de tar för att man tar ut pengar utomlands..

Jepp, storbankerna kan ju ge fan i att sätta sig på mig i fortsättningen.
Är säker på att Sanna känner sig lite stolt nere i hörnan nu, right? :D

Förkylningen ger sig inte! Sjukt segt! Igår regnade det iof, så då gjorde det inte så mycket, men imorgon ska jag gå på The Pancake Parlour där man kan äta pannkaksfrukost fram till kl 1700! Då vill jag inte vara förkyld mer! Jag ger förkylningen en dag till..

Säkrast att vinka! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0