Onsdag, Torsdag, Fredag!

Hej!

Idag är det lördag och jag ligger bara och chillar i sängen, dax att uppdatera er i vad som hänt! :) Gillar ni att jag skriver med Å, Ä och Ö? Det är för att jag bloggar från mobilen! In tribute ska jag nu skriva Å, Ä och Ö några gånger! ÅÄÖÅÖÅÄÖÅÄÖÅÄÖ!

Jag har varit lite rädd om mobilsurfen för jag trodde att den skulle ta slut i ett naffs!
När man laddar på sitt simkort med 30$ så får man 430$ att ringa för, fri Facebook och 500 MB i data trafik (internet).
I min värld är 500MB pyttelite. Tänk er det minsta USB-minnet ni kan köpa. Det ligger ju typ på 1000MB alltså 1GB. På ett sånt USB-minne får man inte plats med mycket, det vill jag lova! Jag trodde att surfen skulle ta slut på en gång om jag skulle blogga från telefonen och jag ville kunna ringa hem på Skype om något hände.
När jag ringde och kollade mitt saldo i förrgår hade jag 420$ att ringa för och 447MB datatrafik:) Då har jag ju ändå haf simkortet i 2 veckor och Skypat en del. Slutsats: JÄÄVLAR vad jag ska surfa! :)

I onsdags var jag på Sydney Aquarium! Det var tur att jag hade min lilla rabattkupong, för det var ganska dyrt! Väl inne så tyckte man att det var värt det, så det var ju bra:) De hade hur mycket fiskar som helst! Till och med ett par hajar!

I torsdags var jag på Sydney Maritime Museum. Typ ett marin museum. Maria skulle ha gillat det, för man fick de massor med gamla uniformer, gradmärken och knappar! Man fick också se 2 stridsfartyg och en ubåt, fast de låg i hamnen utanför.
Museet var fullt av små, söta, pensionerade gubbar som blev överlyckliga om de fick förklara något:D En av dem berättade väldigt entusiastiskt om en Amerikas Cup-båt som de hade till låns i några veckor. Söt!
På torsdag kväll gick jag på det svenska kyrkans café igen och sen gick vi hem till de svenska tjejerna och spelade spel! Kul:)

I fredags åkte jag till Blue Mountains! Det var heelt fantastiskt! Jag är så arg för att jag inte kan lägga upp bilder, men ni som kan får kolla Facebook!

Vi hade en jätteaustralienskisk guide som hette Smokey. Han berättade väldigt mycket om Australiens historia i bussen på väg dit och sen om alla växter och giftiga spindlar och ormar när vi var där.

Blue Mountains är så fantastiskt vackert!
Vi gick ner för enorma berg och sedan fick vi åka ett tåg upp. Vi fick åka på samma sätt som de transporterade kol, i små "lådvagnar". Säkerheten var dock högre och det fanns vinklade stolar att sitta på.
Det behövdes verkligen vinklade stolar! Tåget åkte i en 52° lutning upp för berget! Tänk er! 90° är ju lodrät. I början låg man nästan ner i lådan!

Till lunch fick vi pastasallad och mackor. Det var ost på mackan, men jag åt i alla fall:) På bussen på väg hem upptäckte den jobbigaste, brittiska, tjejen ever, att hon hade en blodigel i strumpan... Hahahaha! Så blev dagen fulländad!

På kvällen gick jag och Julia ut. Det var sådär. Taggar typ inte till om inte Lambi är med:( Det är ju ingen som fattar det roliga när "Rihanna - Only Girl In The World" kommer och man krokar sitt pekfinger:( Nå ja!

Hoppas ni där hemma inte har frusit ihjäl!

Pussar och Kramar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0