Melbourne

Hej!

Sitter på Prudys bakgård och bloggar!
Mycket har hänt sen sist :) Jag har, för er som inte redan vet, tagit mig till Melbourne. Där bor jag hos Janes systerdotter Prudy som är 24 år.

Resan hit blev lite fallerad..
Såå rolig i efterhand, att jag måste berätta!
Julia och jag skulle flyga samma morgon. Hon till Cairns och jag till Melbourne. Efter som att våra plan gick väldigt tidigt på morgonen + att vi va liiiite snåla, tänkte vi att vi skulle åka till flygplatsen kvällen innan och sova på sofforna där. En flygplats stänger ju aldrig, right? ;)
Vi skulle inte behöva betala för en till natt på vårt hostel och vi skulle inte behöva betala någon dyr taxiresa till flygplatsen kl 04.00 på morgonen! Allt va toppen! Vi va svinnöjda med planen tills de stängde flygplatsen kl 23.00. PANIK!
Det hjälpte inte med att vi erbjöd oss att hålla vakt medan de var borta.
Till sist kunde vi förhandla oss till att få stanna i den lilla glaskuben som var ingången till själva flygplatsen (typ en sån box som de har roterande glasdörrar i, på gallerior å grejer) Där blev vi i alla fall in-/utlåsta och fick inte komma in igen förens kl 04.00 på morgonen!! Ett äventyr kan man säga:)

När jag kom fram till Melbourne träffade jag först en fantastiskt söt liten gubbe som gärna ville prata om allt mellan himmel och jord. Jag fick hans spårvagnsbiljett för han hade åkt klart sa han. SÖT!

Prudy slutade inte jobbet förens 18.00, så jag kom fram till att jag skulle låsa in min ryggsäck i ett skåp på Centralstationen. När jag står och meckar med maskinen för att betala för ett skåp kommer det en tjej och säger att jag kan få hennes biljett, hon var klar med skåpet och hade typ betalt för 12 timmar till. SCORE!
När jag hade låst in ryggsäcken åkte jag till Aon-kontoret. Det stod 2 stora vakter och frågade va fan jag höll på med, när jag ville ta kort på huset, så jag fick ju berätta varför jag hade kommit. De nöjde sig med det svaret och jag fick mina kort! Trevliga killar..

Efter att Prudy slutat jobbet gick vi till en park med några av hennes vänner och hade picknick:) Samma kväll var det en gratiskoncert där med lite blandad klassisk musik. Det var en väldigt mysig kväll.

Idag har jag varit på sill-lunch i Svenska Kyrkan och levererat Alfreds brev till prästen. Han blev jätteglad och överraskad. Tryckte även i mig en påse Brio. GOTT!

Efter det har jag åkt omkring med spårvagnarna och kollat på staden.
Har frusit idag trots att det typ varit 26° och att jag haft jeans och skjortan jag fick av Ivan i julklapp på mig. Tror att jag kanske håller på att bli sjuk.. inte bra. Antar att det var natten "på" flygplatsen som tog knäcken på immunförsvaret.

Ja så ligger det till med mig. Saknar er fortfarande.

Kramar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0