En weekend pa landet..

Hej!

I fredags akte Sarah, George och jag upp till Scone dar de ar uppvaxta. Det tog ungefar 4 timmar. De bor i ett enormt hus med en stor veranda som loper runt det, mitt ute pa landet :)
Nar jag kom fram fick jag traffa Liz och Mike som ar Sarah och Georges foraldrar. De ar precis som Sarah och George jattesnalla och gastvanliga och fick mig att kanna mig som en i familjen pa en gang!

Jag fick ocksa traffa Sarah och Georges Mormor,Trish. Varldens sotaste lilla gumma som paminner jattemycket om mormor! Hon var vaken och med pa noterna och om man bara tittade pa hannes hander hade det lika garna kunnat varit mormor. Saknar mormor sa mycket! Jag onskar att jag kunde beratta for henne allt som jag varit med om!

Jag fick ett eget rum med en stor sang och jag har sovit som en prinsessa! Valdigt skont att slippa allt spring och all rora, som uppstar nar 8 manniskor med enorma ryggsackar delar rum, ett tag och bara njuta av en stor sang i ett tyst rum.
Till middag fick jag helgrillad lammstek (om man nu sager sa) och bakad potatis! GOTT! Sen satt vi pa deras veranda och drack vin och at efterratt tills solen gick ner! Anglaspelet var en jattehitt forrasten. Det blev stor uppstandelse kring det :D

I lordags gick jag, George och Liz for att titta pa hans boskap. Vi sorterade ut tjurarna till en separat hage dar vi lockade in dem i en "bur" for att de skulle vagas. Jag fick vara sekreterare och skriva ner vilket nummer tjuren hade och hur mycket den vagde! Sen sa fick jag kora 4-hjuling! Det va riktigt roligt!
Nar vi kom tillbaka satt Mike och jag med en karta over Australien och han visade mig saker som han rekomenderade att man skulle se. Han visade massor av bilder fran sina och Lizs resor runt om i Australien. Kul att se!
Pa kvallen akte Sarah, Trish och jag ner till den lokala puben och at middag! Vi borjade med en GT (utom Sarah som korde) och dar efter var jag valdigt Grekisk och tog Calamares med pommes ;) sen at vi glass till efterratt. En mycket god och trevlig middag! Trish ar sa rolig! Hon ar 94 precis som mormor skulle ha varit och ar kvicktankt och anvander sig fortfarande av sarkasm, vilket sager en hel del om hur klar i huvudet hon ar tycker jag.
Nar vi kom hem kollade jag och Sarah pa Homeland och sen gick vi och la oss.

I sondags hangde jag och Sarah mest vid poolen under formiddagen. Nice att battra pa den obefintliga brannan lite ;) Pa kvallen hade vi BBQ i ett naturressarvat i narheten av dar de bodde, precis vid en sjo! Dar fck jag se massor av vilda Kangerur!! Sa coolt!
Efter det akte vi hem och kollade pa Australien vs Indien i Kricket. Konstig sport Kricket, forstar mig inte alls pa den. Macherna ar sa langa att man maste spela halva pa morgonen och halva pa kvallen!

Nu sitter jag framfor datorn pa mitt nya Hostel och ska snart ga och lagga mig och lasa lite tror jag!
Det har varit en fantastisk helg! Imorgon vantar nya aventyr!

Pusar och Kramar!






Kommentarer
Postat av: Sofie Lundin

Fantastiskt! <3

2012-02-13 @ 17:17:26
Postat av: Maria

Åh vad härligt du verkar ha det! Det värmer mitt hjärta! Hoppas nästa boende fortsätter i denna positiva anda! Mormor följer dig säkert från sitt moln i himlen och gläds med dig! Många kramar!!!!!!

2012-02-13 @ 19:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0