Eh, jo jag blev sjuk..

Hej!

Här kommer hostiga hälsningar! Jag blev ju svinförkyld såklart!! Surt!
Mamma sa: Värme, Vila, Vätska! Jag klurade på hur jag skulle lösa det på bästa sätt och gick sedan och la mig på stranden med Prue och Shaun i lördags.
Det var varmt, det vill jag lova och jag lyfte inte mången finger samt att jag hade hela havet av vätska framför mig. Jag mår fortfarande inte bättre.. Några andra geniala idéer mamma? ;)

Jag har också varit på Melbourne Museum, där de hade en utställning med gamla möbler. Jättehäftigt att se faktiskt :)

I går åkte vi till Prue's moster, som bor i Macedon, och gick på The Hanging Rock Festival!
Det var som en stor marknad med mestadels delikatesser och vin. Man blev mätt bara av att gå och provsmaka allt. Hehe.. Det var mycket gott!!
Många, inte nödvändigtvis jag, blev också packade efter som att de provsmakade alla viner också.

Nick, Prue's moster (Jane's syster) köpte riktigt Australiensiska kakor åt mig :) Det var dels Yoyo's som typ är gjorda av samma sorts deg som syltkakor. Man sätter ihop dem 2 och 2 med glasyr i mellan, då ser de nästan ut som en liten jojo :) De andra var Anzac Biscuist, de släptes från flygplan till de Australiensiska soldaterna förr i tiden. Det är en mycket mastig havrekaksaktig sak.

Efter det åkte vi hem och åt middag och kollade på en gammal skräckis som utspelade sig just vid The Hanging Rock. Ni som känner mig väl vet ju hur dålig jag är på att hantera skräckisar, så det var tur att vi såg den efter och inte innan vi varit där!

Vi kom tillbaka till Melbourne tidigt i morse så att Prue skulle hinna till jobbet. Nu ligger jag i sängen och tänker stanna här hela dagen så att den här satans förkylningen ger med sig!

KRAM <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0