Alla <3 Dag down under

Glad Alla Hjartans Dag pa er!

Idag ar det alla hjartans dag, vilket far mig att sakna Ivan lite extra mycket!
Hade vi varit tillsammans hade vi/Ivan sakert lagat nagon god middag (formodligen inbakt flaskfile med grekisk sallad) och sen sa hade vi gatt pa bio eller natt! Blir inget sant i ar :'(
Fick dock ett Alla Hjartans Dag-sms i morse nar jag vaknade. Det varmde hjartat alskling<3
Alla hjartans dag verkar vara en big deal nar nere. Det saljs hur mycket blommor och grejs som halst i varje gathorn och det kanns som om man inte sett en enda manniska som inte haft paket, blommor eller choklad i handerna! Har ar Alla Hjartans Dag helt klart storre an i Sverige, pa gott och ont antar jag.

Idag sa har jag atit lunch Med Margie och Georgie, ocksa de vannar till Jane, och de ha bjudit upp mig till Choff's Harbour, dar de bor. De sa att jag borde komma nar jag vill ha lung och ro i nagra dagar och vill ha nara till stranden. Deras hus ligger tydligen bara 10 min fran stranden :D Nice! Tankte ta mig dit i mitten eller slutet av mars. Lunchen at vi pa ett roligt asiatiskt stalle dar serveringspersonalen gick omkring med massa smaratter pa stora brickor och sa fick man bara ta vad man kande for. Om det gick forbi nagon med nagot man tyckte sag gott ut sa tog man bara det och sa fick man en stampel pa ett kort.
Efter lunchen gick jag och Julia till King's Cross. Jag var jatteforvantansfull men blev besviken for det fanns inget spannande dar alls. Jag trodde att jag skulle sitta med en kall ol pa en uteservering och njuta av solen och kolla pa allt folk, men icke. King's Cross var smutsigt och lodigt tycker jag. Det var massor av knarkare och manniskor med dreds som gick omkring barfota. Nej, tack! Tur att man inte har sitt hostel dar och delar rum med nagon som ar inne i en standig dimma! Tacka vet jag Tyska tjejer som inte kan prata engelska!
Det enda possitiva med trippen till King's Cross var att jag koppte en stor tankramstub for 1$ (7,7 kr) Det var nice, mina sma resetuber haler pa att ta slut!

Igar kvall gick jag och Julia, den Tyska tjejen som jag delar rum med, pa stan. Vi gick over Harbour Bridge och fick se Oprahuset och innerstan under nattetid. Det var heelt fantstiskt! Sa vackert! Jag ska forsoka att lagga upp foton!

Nu ska jag for en gangs skull ga och lagga mig i rimlig tid (21.30) Har blivit lite val sent de senaste dagarna.

Imorgon planerar jag att ga till Sydneys Akvarie. Har fatt en kupang som ger mig 25% rabatt pa intradet, score!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för fina bilder på FB, verkar varit ett bra besök på Akvariet! Kramar

2012-02-17 @ 16:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0